Het waarom van deze blog


Ik ben rustig, maar heel druk in mijn hoofd. Ik heb een opvallend uiterlijk, maar vlieg geruisloos door het leven. Ik hou van mode, maar ben absoluut geen modepoppetje. Ik ben normaal, maar toch een beetje vreemd. Een gezelligheidsmens, maar heb duidelijk mijn alleen-moment nodig.
 Een waterval van contrasten, dat is wie ik ben. Ik ben alles, en toch weer niets. Het zit diep in mij geworteld, en ergens irriteert het mij. ‘JA WAT BEN JE NOU?’ – luidt de vraag. Waarom is het niet gewoon logisch? Dit is het, en geen maar…
Maar hoe saai zou dat zijn?

Een contrast
– een opvallende tegenstelling wat zich kan uiten in verschillende vormen.
Ben jij rustig, dan heb je een drukke partner nodig. Zwart en wit versterken elkaar in beeld. In Nederland wonen verschillende soorten culturen door elkaar heen. De + en – van een magneet en Ying en Yang. We lijken omringd te zijn door tegenstellingen en contrasten, en we kijken er niet eens meer raar van op. We hebben het omarmd. Opposites attract. We zeggen het graag en ik geloof in deze uitspraak. Ze trekken elkaar aan, maar brengen ze ook altijd het beste in elkaar naar boven?

Deze vraag hierboven beschouw ik als de hoofdvraag van mijn blog.
Ik ga kijken naar het gebruik en werking van contrasten en tegenstellingen in communicatie. Welk effect heeft dit nou werkelijk en is dit ook het wenselijk effect? Wat als je het contrast zou weghalen? En wanneer wordt dit effectief gebruikt door bijvoorbeeld een merk? Waarom zou je het überhaupt gebruiken en wordt het in communicatie gebruikt? Dit zijn allemaal vragen waar ik antwoord op ga vinden, maar ik ga ook de diversiteit van het gebruik van contrasten laten zien en waar het allemaal in voorkomt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten