donderdag 23 mei 2013

Het rare ding dat een vrouwenbrein heet.

Even weer terug naar reclame. Interessant hoe het brein van vrouwen in z'n werk gaat. Op de één of andere manier hebben wij vrouwen moeite met een correct beeld van onszelf te vormen. Ja, vrouwkes. Een negatief zelfbeeld is onze tweede naam.
De manier waarop dit uitgebeeld wordt in de reclame van Dove raakt mij, serieus. Een prachtige achterliggende boodschap. En  ik weet zeker dat (bijna) elke vrouw hier iets in herkent. En vooral de manier waarop het duidelijk is gemaakt is shocking. Dit is een eye opener en een open mond is gegarandeerd!
Kijk nu de commercial, onder het motto: 'Je bent mooier dan je denkt.'


5 opmerkingen:

  1. Dit filmpje heeft het gewoon indd helemaal juist! Het vervelende is dat de media hierop zo inspeeld. Kijk maar naar de meisjes die nu in hun pubertijd zitten, die zijn al volop bezig met dat ze te dik zijn,te bleek enz, enz...

    Geen wonder dat je van jezelf een negatief beeld krijgt, als er alleen maar naar maatje 0 word gekeken in de media en vrouwen zich automatisch gaan meten met deze jongere meisjes.. Ook ik betrap mij hier ook op helaas, maar.
    Daarom vind ik dit filmpje/ reclame erg fijn, het zou wat meer moeten gebeuren en meer aandacht moeten krijgen.
    Misschien dat we dan het meer gaan aannemen en zelf ook in zien..

    Desirée P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Desirée!
      Thanks voor je reactie. Ben blij dat het voor jou ook herkenbaar is. Je hebt helemaal gelijk wat de media betreft. Je wordt niet goed van alle skeletten die je in de blaadjes enz. ziet. Maar daarom trekt deze reclame me best wel aan. Omdat zij juist de nadruk leggen op een hele andere schoonheid.
      Ik hoop ook dat we het allemaal gaan inzien. Maar aan de andere kant, het is wel echt een vrouwending he..? :)

      Verwijderen
  2. Ik krijg rillingen van het kijken naar dit filmpje! Zo mooi gedaan. Mijn mond valt er zeker van open. En echt een vrouwending is het wel ja ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mooi he. :) Denk je wel dat dit soort reclames helpt om het beeld van vrouwen om te buigen?

      Verwijderen
  3. Inderdaad eens tijd dat "de meer gevormde" vrouw in beeld komt, veel beter dan een paar skeletten die er steeds minder zijn! ;)...blijft mooi om te zien dit!

    BeantwoordenVerwijderen