donderdag 30 mei 2013

Bewijsstuk 3: Succes dat op je lijf geschreven staat

Inmiddels kent iedereen hem; Zombie Boy, maar zijn moeder en vader hebben hem de naam Rick Genest gegeven bij geboorte.  Deze gast choqueerde de wereld met zijn full-body tattoo. Vraag het me niet, maar meneer wil graag door het leven als een zombie, getatoeëerd op zijn lichaam.
Je kunt je voorstellen dat mensen hier een mening over hebben. Sommigen vinden het vet, anderen begrijpen er geen malle moer van. Maar hoe je het ook wendt of keert, dit is het leven van iemand anders en lef moet je er wel voor hebben. Ook kun jij je voorstellen dat onze vriend nogal de aandacht trekt. Niet alleen van mensen die hun nek verrekken op straat, maar ook van de media. Een concealer fabrikant heeft hem ook opgemerkt en gebruikt voor zijn reclame. De omgedraaide wereld, freaky maar slimme marketing in een paar minuten!


Dit zet mij aan het denken, want normaal zouden mensen zoals hem met een enorme hoeveelheid aan tattoos inderdaad genoodzaakt zijn om deze te verbergen, willen ze ergens aan de bak komen. Ik geloof niet dat hij welkom zou zijn in de bejaardenzorg, bejaarden zouden spontaan een hartaanval krijgen. Voordat je een tattoo zet denk je er toch bij na wat je later wilt worden en of deze lichaamskunst je daarvan niet gaat weerhouden. Bij sommige beroepen zijn kleine tattoos al verboden of moeten ze weggemoffeld kunnen worden. Toch heeft deze man ervoor gekozen om de grens op te zoeken en all-the-way te gaan en voor het meest extreme te kiezen. Waarom? Heeft hij altijd een speciaal doel voor ogen gehad en zag hij zijn succes al in een visioen? Of boeit het hem gewoon niet wat men van hem denkt en of hij big money gaat verdienen?
Ik zie zijn moeder en vader al wanneer hij verteld om als zombie door het leven te willen gaan. Mijn moeder zou stijl achterover slaan en vragen of ik wel goed bij mij hoofd ben.
Anyway, deze man heeft het gemaakt in deze business. Tegenwoordig is hij een bekende artiest en fashion model. Zijn boterham (en dikke auto's en fancy kleding) verdient hij door zijn speciale uiterlijk en speelt hij in de clip van wereldster Lady Gaga. En ware hype heeft zich rondom deze bizarre verschijning gevormd. Het is wederom de omgedraaide wereld. Waar eerst de standaard modellen (lees: graatmagere blonde poppetjes) populair waren, laat de modewereld nu een hele andere interesse zien. Weg met de standaard schoonheid, en kom maar op met freaky en bizar uiterlijk, want nu kan hij geld verdienen én zichzelf zijn. Puur geluk, of ontzettend slimme actie? Ik hou van extreem, maar dit leven moet op je lijf geschreven staan geloof ik.

2011-03-Zombie-Boy-thierry-mugler-campaign



Geen opmerkingen:

Een reactie posten