dinsdag 28 mei 2013

Dit ben ik dan, volgens mij.


Het klinkt een beetje gek, maar ik ga een interview met mezelf doen. Nee hoor, ik lijd niet aan schizofrenie. Maar ik ga gewoonweg mezelf omschrijven aan de hand van een aantal vragen. Mijn beeld van mij. En hopen dat je daarna zegt: 'Hell yeah, dat is Ruby.' So here we go.

Welke kleur zou ik zijn?
De kleur groen. Deze kleur staat vrijwel voor alles wat ik ben en waar ik voor sta:
- Natuur:
ik hou van de natuur en dieren en ben ook bewust bezig om dit met zoveel mogelijk respect te behandelen.
- Betrouwbaar:
vertel mij een kostbaar geheim, en ik zal het niet snel doorvertellen. Hebben wij een band, dan sta ik ook in voor onze vriendschap en kun je altijd op me terugvallen.
- Vrijheid:
Ik ben erg gesteld om mijn vrijheid en krijg het benauwd als mensen letterlijk of figuurlijk te dichtbij komen. Hijg me niet in mijn nek, want dan zul je een behoorlijk chagrijnige Ruby zien.
Maar groen heeft ook een hele andere kant, een gek contrast die mensen ook herkennen. Want het staat ook voor vergif, aliens, draken en buitenaardse wezens. Een kan die in films en verhalen vaak als negatief opgevat wordt. En die kant heb ik ook, niet alles is rooskleurig.

Wat is mijn motto?
Work hard, but party harder. 
Dit klinkt heel flauw, maar het is waar. Ik ben iemand die ergens hard voor kan en wil knokken, maar vergeet soms te genieten en plezier maken. Dát is belangrijk, want anders hou je het niet vol. En dat vergeet ik soms, maar dan kom ik hier gewoon weer op terug.

Wat kan er ietsjes beter?
Onzeker
Ik kan zo verschrikkelijk onzeker zijn dat het mezelf gewoon irriteert. Ik hou helemaal niet van onzekere mensen, maar toch ben ik er eentje van. And I hate it. Ik loop mezelf vaak in de weg en ben goed in mezelf onderuit te schoppen en op m'n flikker te geven.
Binnenvetter
Praten over persoonlijke dingen, a.u.b. niet. Ik krijg het benauwd van serieuze en diepe gesprekken die over mezelf gaan. Vooral over dingen die ik moeilijk vind, die me pijn doen en die ik het liefst achter slot en grendel wil gooien.
Chaotisch - voor de mensen die mij rustig vinden, kom eens een dagje kijken in mijn hoofd.
Mijn moeder noemt me een sloddervos, maar ik zie mezelf als een verkeerssituatie zonder regels. Het loopt bij mij gewoon allemaal door elkaar. En dat probeer ik elke keer weer te ordenen en recht te zetten, regeltjes te verzinnen zodat het allemaal goed loopt. Maar het werkt niet. Ik vergeet vrijwel alles. Ofja, niet alles maar wel veel. Ik weet nooit waar ik moet beginnen, dus uitstellen ligt dan erg voor de hand.

Welk dier zou ik zijn?
Een vlinder. En dat is grappig, want vroeger was mijn bijnaam Rubs (rups). En één iemand noemde me zelfs Vlinder.
Maar waarom nou een vlinder? Een vlinder is kleurrijk, het dier valt op door z'n uiterlijk. Maar hoor je ooit een vlinder voorbij vliegen? Of zie je 'm van ver af aankomen? Of zie je dat er een vlinder is voorbijgevlogen? Het laat bijna geen sporen achter. Het vliegt geruisloos door het leven, pakt wat het nodig heeft en that's it. Zo zie ik mezelf ook.

Wat heb jij met dromen?
You may say I'm a dreamer.
Ik droom ontzettend veel en onrustig 's nachts, en tot gevolg slaapwandel ik daarbij ook in bepaalde periodes. Voor rare verhalen moet je bij mijn zusje zijn.
Maar ik heb ook veel dromen, veel dingen die niet eens realistisch zijn maar ik droom dat ik van alles kan zijn. Ik droom overal, mijn hoofd zit vaak hoog in de wolkjes. 

Mijn grootste passie?
Muziek, hier kan ik lang en breed over vertellen wat het voor mij betekent. Maar er is één zinnetje wat het best wel duidelijk maakt. Het komt uit het liedje 'Swim' van Jack Mannequin.


2 opmerkingen:

  1. Heel goed weer gegeven Ruby...er zit wel een stuk van mezelf in...kan ook niet anders ,want ik ben je vader....onderzeker zijn is geen schande,kijk naar hetgene je presteerd,of al gepresteerd hebt...maak je niet teveel zorgen,spanning is goed,maar moet geen overhand krijgen...niemand is perfect,ook jij niet Ruby...maar je zit goed in elkaar,je hebt respect voor de medemens en voor natuur...Ik had niet anders verwacht,en sterkt mij weer in het gevoel,dat ik het goed heb gedaan...Ik hou van je Ruby...en ook van mijn andere dochter Luka...<3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel paps! Das heel lief van je. Hou ook van jou. xxxx

      Verwijderen