vrijdag 7 juni 2013

Had ik maar een tijdmachine

Ik kom net van school vandaan en opeens komt een rare gedachte in mijn hoofd: wat als ik nou in een totaal andere tijd had geleefd? Dan zag mijn leven er nu totaal anders uit. JA DUH. Dat klinkt natuurlijk zo logisch als dat een boom bladeren heeft en een geit 'meh' zegt en niet 'roekoe'. Nee, maar serieus. Dat is niet altijd heel normaal geweest.
Maar think about it. Hoe tof zou het zijn als je kon ervaren hoe je leven zou zijn tig jaren geleden en eens een geheel andere wereld kon zien. Weet je wat, we gaan dat gewoon eens doen. Kies een tof jaartal uit en fantaseer: Welke kleding zou je aan hebben? Zou je alsnog op school zitten of al hard aan het werk zijn? Welke waarden en normen zou je hebben?

 

Oke, ik ga wel eerst. Aangezien ik toch al aan het typen ben en jullie een stelletje lafaards zijn. No hard feelings, ik begrijp het! Dus om het ijs te breken presenteer ik u de Ruby in de jaren 60, als een volwaardige hippie.
Als hippie zou ik vechten tegen de maatschappij en alles wat fout is willen verbeteren, non-stop wiet roken en vast en zeker niet op school zitten maar één of ander shitty baantje hebben, als naaister ofzo. Iets ondankbaar in ieder geval. En ik ben er vast en zeker ook nog niet goed in.
De verschuiving in muziek zou ik in levende lijven ervaren en helemaal gek worden van verrukking. Van nette muziek naar ruige rock. Ik zou naar Woodstock gaan, omdat je daar gewoonvbij moet zijn geweest. Daar zou ik dansen alsof ik de bomen hoor praten en binnen een minuut ga zweven. Misschien zou ik zelfs serieus met bomen gaan praten, weet niet of dat in die tijd wél kon.
In die tijd zou ik revolutie ervaren. Dingen die voor de eerste keer uitgevonden werden, zoals de kleuren-tv. Ik zou materiële dingen veel meer waarderen, tevreden zijn en gelukkig zijn.

Nu is het jullie beurt. Ik wil het weten, wie en vooral hoe zou jij zijn? Elvis? Een soldaat in WO II? 
1, 2, 3 - GO!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten